Ennek eredményeként lehetséges, hogy kimondják egy házassági kötelékről, hogy az soha nem is jött létre. Ezért lehetséges az, hogy a házastárs halála után az életben maradt fél ismételten szentségi házasságot. Katolikusoknál és orthodoxoknál szentség , a protestánsoknál nem az.
A házasság megítélése nem egységes a kereszténységben. A szentségi házasság az, amikor egy férfi és egy nő házasságát Krisztus Egyháza megáldja. Az Egyház áldását közvetíti a pap a templomi esküvői szertartáson. A szentség által a házasság fölbonthatatlansága új és mélyebb értelmet nyer.
Nehéznek, sőt lehetetlennek tűnhet egész életen át egy emberi személyhez kötődni. Ugyanakkor nagyon fontos hirdetni az. Aki el akarja nyerni a kiengesztelődést Istennel és az Egyházzal, minden súlyos bűnét meg kell vallania a pap előtt, melyeket még nem gyónt meg, s melyekre gondos lelkiismeretvizsgálat után emlékszik.
A bocsánatos bűnök meggyónása nem kötelező, de az Egyház által nagyon ajánlott. Ennek a kegyelemnek a végső forrása a Jézus Krisztus által végbevitt tevékenységgel való kapcsolat, és nem csupán a szentség alanyainak a hite. Nemcsak kegyelmet adó, hanem nagy szentség is, mint Szt Pál mondja. Nem bontható föl, de mindkét házasfél beléphet valamely elfogadott szerzetbe, és ott örök tisztaságot fogadhat. A házasfelek elkülönítése semmilyen más okból nem történhet meg, csak egyikük paráznasága miatt.
A katolikus egyház szerint a házasság szentség , ezért a válást súlyos bűnnek tartja, nem engedi az újraházasodást sem. A protestáns teológia szerint azonban a házasság nem szentség. Mert nem üdvösségkérdés, nem kapcsolódik hozzá a mennybe jutás ígérete. Kinek adatott meg, hogy ne házasodjon meg: Mt.
Erre így szóltak hozzá tanítványai: „Ha ilyen a férfi helyzete az asszonnyal, akkor nem jó megházasodni. Nem mindenki képes elfogadni ezt a beszédet, csak az, akinek megadatott. Aki nem hittel fogadja, annak nem használ. Eszerint csak szentség van, s ezeket Krisztus rendelte, tehát különböznek az ósz-i jelektől.
A ~ között is van rangsor, és szükségesek az üdvösségre, mert a hit önmagában nem elegendő. Nemiség, szerelem, házasság , gyermek – mindez hozzátartozik a normális emberi élethez. Egy nem szentségi házasság kötelékéből bizonyos körülmények fennállása esetén felmentést lehet kapni, ha valakinek konkrét házassági szándéka van. Egy nem szentségi kötelékből való szabadulás egyedül a katolikus hit javára (in favorem fidei) egy új házasságban lehetséges. Amit tehát Isten egybekötött, azt ember ne válassza szét” (Mt 16).
Vagyis a házasság egyetemes emberi intézmény. A Krisztus kegyelmében megélt házasság azonban szentség : lehetővé teszi a férfi és a nő számára az isteni szeretetben való megmaradást, hogy házasságuk „a Szentháromság ikonja” legyen. Nem szabad a házasságot meg a családot összekeverni. Egy kapcsolat pedig – legyen az férj-feleség, szülő-gyerek, baráti vagy bármilyen kapcsolat – ha nem gondozzák, rövid időn belül penetráns bűzt áraszt! Mi keresztények hisszük és tudjuk, hogy a házasság egy életre szóló kötelék, amelyet Isten összekötött, tehát ember nem választhatja szét.
Ezért nagyon fontos, hogy a végső igen kimondásakor egészen biztosak legyünk abban, hogy jóban-rosszban kitartunk a másik felünk mellett. A SZENTSÉG ELLEN a) A polgári házasság Eddig a keresztény házasság első két javát vettük védelmünkbe, Tisztelendő Testvérek, melyeket a mai társadalom felforgatói annyit támadnak. Mivel pedig a házasság harmadik java, a szentség messze felülmúlja a másik kettőt (ti. a gyermeket és a hűséget), nem csoda, hogy. Házasság szentsége Házasságkötés.
E szentség segíti a házastársakat, hogy családi életüket rendezetten, hűségben, Isten akarata szerint tudják élni, a gyermekeket felelősen elfogadják és. Keresztény szemmel, nem csak keresztényeknek!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.