2017. szeptember 18., hétfő

Lehetek e terhes 50 évesen

Lehetek e terhes 50 évesen

Az lenne a kérdésem, lehetséges- e , hogy évesen terhes vagyok. Egyáltalán van- e esély ebben a korban teherbe esni. Az utolsó menses április 5-én volt, 3-napig tartott. Eddig minden hónapban rendszeres volt.


Május hónapban már nem jött meg. Nagyon félek, hogy terhes vagyok, s. Terhesség év felett. Az, hogy a nők egyre későbbi életkorban vállalnak gyereket, mára megszokott tendenciává vált. Szülés felett – lehetséges? Vannak azonban extrém esetek: amikor valaki éves kor felett szül kisbabát.


Ennek a hazánkban igen ritka jelenségnek jártunk utána. A ,,gyermekvállalásra ideális kor” kérdése vitatott, és nincsenek hivatalos irányelvek arra vonatkozóan, hogy mikor van már túl késő a szüléshez, azonban a meddőségi szakértők nagy része egyet ért abban, hogy bár technikailag minden adott ahhoz, hogy egy ötvenes nő egészséges gyermeknek adjon életet, ez számos egészségügyi és szociális kockázattal is jár. Negyven felett keveseknek adatik meg, hogy természetes úton essenek teherbe. Az ő esetükben kiemelten fontos a biológiai alkalmasság kérdése. Magyarországon ma még extrémnek tűnik, ha egy év körüli nő szül.


Speciális terhesgondozást kíván, és nagyobb szakmai. Azóta nem igazán hiszem, hogy az életkorral bárkinek is csökkennének az esélyei. Talán felett igen, de lehet, hogy akkor sem mindenkinek. Csupán ennyi információ alapján felelőtlenség lenne bármilyen véleményt mondani. Keressen fel egy nőgyógyászt, vigye el az eddigi orvosi dokumentációit és vele beszélje meg, hogy van- e nagyobb rizikója egy terhességnek.


Elmultam eves es lehet, hogy terhes vagyok, raadasul kulfoldon dolgozom. Megtarthato ez a baba, nagyon aggodom, van ket felnott fiam, ez csak veletlen lehet, vagy csoda, nem tudom. Júniusban csepp volt csak.


Bármit eszek azonnal puffadok,hányingerem van! Ja és hullik a hajam is. Orvos megvizsgált és szervi problém nincs,terhességet nem lát igaz ez hete volt. A tüneteim folyamatosan megvannak. Lehetek terhes évesen ? A színésznő második gyermeke is évesen született, amiről ő maga nem is tudott.


Egy -es éveiben szülő nő csakis önző lehet - Ilyen esetekben általában mindenkinek nagyon határozott véleménye van arról, hogy mi helyes, és mi nem az, anélkül, hogy ismerné a nő történetét, motivációit, és a hozzáállását anyasághoz. Most azonban meggondolta magát, és évesen a tizenhatodik és a tizenhetedik babát is világra hozná - írja a The Sun magazin. Azt mondták az orvosok, hogy nem lehetek többet terhes , mert az életemet kockáztatom - mesélte Carole, aki ennek ellenére most egy angol párnak szeretne segíteni, akiknek több beültetés.


Negyven éves kor után nehéz terhességet létrehozni, ilyenkor általában már több problémával is szembesülünk. Mire elérik ezt az életkor, addigra a párok már nagyon sok helyen jártak, és lelkileg, anyagilag egyaránt kimerültek. Két évvel ezelőtt teherbe estem (először a változókorra fogtam a tüneteket). Aztán csináltam egy tesztet, ami pozitív lett, nagy volt az öröm, hetesen elvetéltem, részben az én hibámból (sokat dolgoztam, és nem is gondoltam, hogy ennyi idősen még lehetek terhes ). Szeretnék még egy gyereket, szeptemberben abba hagytam a fogamzásgátló szedését, azóta próbálkozunk de nem sikerült teherbe esnem, A nőgyógyászom december végén hüvely gyulladást állapított meg,erre irt ki kezelést,meg Elevitet.


Szia én azt szeretném kérdezni, hogy eves vagyok a baratommal most veszitettem el a szűzeségem 15. Utóbbi százalékban valószínű a negyvenéveseknél, a évesek esetében már százalék, a év felettieknél pedig több mint százalék. Egy-két év is nagyon sokat számít tehát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Népszerű bejegyzések