A hatékony ösztönzés ismérveiA hatékony ösztönzés ismérvei 1. Az üzleti stratégiából és a szervezeti célokból induljon ki t táki, azt támogassa. A kompenzáció arányos legyen a munkaköri követelményekkel. Tükröződjön benne a belső munkaerőpiac ítélete. A beillesztés és beilleszkedés fogalma , szereplői 7. Eladásösztönzés szerepe a vendéglátó üzlet működésében. Az eladásösztönzés módszerei szerteágazóak, csak a kreativitás szab határt.
Fő célja olyan ösztönzési politikának, stratégiának, gyakorlatnak és rendszereknek a kifejlesztése és alkalmazása, amelyek elősegítik az adott szervezet céljainak elérését a megfelelő emberek megszerzése, megtartása és motiválása által. Motiváció fogalma Pszichológia szerint: az egyén olyan bels ő tudati állapota, amely arra készteti, hogy meghatározott módon viselkedjék. Sikora Gizella Vezetéselmélet szerint: vezetési tevékenység, amellyel a vezető olyan cselekvésekre késztet, amelyek szervezeti szinten elvárt eredményre vezetnek. Az önértékelés „az ember kritikai megítélése és minősítése önmagáról, képességeiről, tevékenységéről, magatartásáról.
A folyamatos önmegfigyelésen és önellenőrzésen alapuló önértékelés lehetővé teszi az egészséges, személyiségre jellemző önismeret és önbizalom kialakulását, az önirányítás képességének fejlődését. Az értékesítés ösztönzés leginkább a márkaváltogatókat vonzza. Lehet, hogy hatásuk csak rövid távra szól. Kiterjedt használata károsíthatja a márkaimage-t (árleszállítás). Fogyasztói minták küldése.
Alkalmazása: általában a termékek. Emberi erőforrás és munkaerőpiaci menedzsment. A munkagazdaságtan egyik fontos következtetése, hogy míg az alacsony jövedelműeket a bérük növekedése több munka vállalására ösztönzi, a magas jövedelműeknél ez a hatás megfordul: bérnövekedés esetén inkább lemondanak munkaidejük egy részéről, és ahelyett a szabadidőt választják.
A teljesítmény növelése és a készségek, képességek fejlesztése érdekében a vezető (tréner, coach) folyamatos együttműködése a beosztottal. Ez feltételezi a fejlesztés, betanítás képesség vezetőben való meglétét. Az edzéselmélet fogalma , kialakulásának fázisai. Külső feltételek: - kultúra: az ösztönzésre alapvetően hatást gyakorol a kulturális környezet, az értékren a munkaerő-piaci struktúra. Az amerikai piac például sokkal liberalizáltabb, hiszen rugalmasabban reagál egy-egy jó teljesítményre, mint egy ázsiai ország, ahol a paternalisztikus berendezkedés miatt sokkal többet nyom a latba a cégnél eltöltött idő.
A stratégia fogalma , a stratégiaalkotás folyamata. The notiton of strategy, the process of strategy-making. The notion of strategic human resources management and the stages of its development. A motiváció és ösztönzés fogalma.
A 4P fogalma , összetevői. A marketing eszközrendszerének egyik típusa a 4P mix. A vállalat ez alapján alakítja ki marketing tevékenységét. Az így kialakított vállalati döntések együttesen a stratégia megvalósítását szolgálják.
A beruházások ösztönzését pályázatokkal lehet elősegíteni, és mivel az államigazgatásban is egyre többször jelenik meg a precíziós gazdálkodás fogalma , elképzelhetőnek tartom, hogy hamarosan a pályázati rendszerben is értéke lesz annak, ha valaki a. Célja a termék kipróbálására ösztönzés –Termékhez csomagolva –Sajtóhirdetéshez csatolva –Eladáshelyén átadva. Az ösztönzés ebben a tekintetben belülről jövő igény. A munkakörelemzés fogalma A munkakörelemzés a munkakörök tanulmányozásából, az azokra vonatkozó adatok gyűjtéséből, valamint a munkakörök leírásához és követelményeinek meghatározásához szükséges véleményalkotásból álló, rendszerezett folyamat. Csapatmunka fogalma A csapatmunka az az, amikor a résztvevők közösen a tréner által felvázolt feladaton dolgoznak, mindeközben betartva a szabályokat, valamint alkalmazva a szaktudásukat. A cél, hogy a csapat tagok összeszokjanak és hatékony munkavégzésre alkalmas közösséget alkossanak.
Nevelés - Célja az elkötelezettség, a lojalitás, a hűség kialakítása, ill. Egy hatékonyan működő szervezet elengedhetetlen feltétele. A vezető késztetheti dolgozóit jobb, hatékonyabb, gyorsabb munkavégzésre. TEHETSÉGMODELLEK A tehetség összetevői, fogalma , fajtái, fejlődési tényezők Dr. Balogh László tanszékvezető Debreceni Egyetem, BTK Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék TARTALOM I. Egytényezős modellek - intelligencia - kreativitás II.
Többtényezős modellek III. Követelmények: a bér legyen összhangban a végzett munkával. Hatékonysága nagymértékben függ a bérek. A kereskedőre irányuló ösztönzés célja, hogy rávegye a kereskedőt, hogy a.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.