2015. augusztus 6., csütörtök

Budapest vác vasútvonal felújítása

Módosult a menetrend a Budapest –Hatvan–Miskolc vonalon Vágányzári hírek Vágányzári térképünkön piros kiemelés jelöli azokat a vasútvonalakat, melyekhez érvénybe lépett időszakos menetrendváltozás kapcsolódik. A Budapest –Esztergom- vasútvonal a MÁV 2-es számú Aquincum és Pilisvörösvár között kétvágányú, többi szakaszon egyvágányú, villamosított budapesti elővárosi vonala. Ezen a vasútvonalon – a vonal legmagasabban fekvő szakaszán – található Magyarország leghosszabb vasúti alagútja , a Kopár-hágói vasúti alagút. A gödöllői személyvonatok utasait Isaszeg és Gödöllő állomások között pótlóbuszok szállítják.


A hatvani vonal vágányzári menetrendje miatt a Budapest – Vác –Szob, Aszód–Balassagyarmat, továbbá a Budapest –Újszász–Szolnok vonalakon egyes vonatok szintén módosított menetrend szerint közlekednek. A Magyar Közlekedési Klub már a 40a ( Budapest-Pusztaszabolcs ) vasútvonal esetében is megfogalmazott javaslatokat az utasokat érő kellemetlenségek csökkentésére. Akkor a felvetések nem találtak meghallgatásra, most azonban reméljük, hogy másképp lesz. A Budapest – Hatvan vasútvonal felújítása miatt ideiglenes közlekedési rend van érvényben. Temporary service alterations due to engineering works on Budapest – Hatvan railway line.


Nincs rá megoldás, ennyivel lassabb a busz Vác -Veres viszonylatban, ha érinti az összes megállót. A főváros Magyarországon a vasúti belföldi, a nemzetközi és a hivatásforgalomban egyaránt központi szerepet tölt be. Kelenföl Ferencváros, Kőbánya felső és.


Budapest vác vasútvonal felújítása

A vasútvonal 1kilométeres magyarországi szakaszát a Budapest–Kunszentmiklós-Tass– Kelebia-vasútvonal alkotja. A Budapest –Vácrátót– Vác - vasútvonal (gyakran: Budapest –Veresegyház– Vác - vasútvonal ) a MÁV 71-es számú, villamosított egyvágányú vasútvonala. A vasútvonal elődje a Budapestet Veresegyházon át Váccal és Gödöllővel összekötő helyiérdekű vasútvonal volt. A Budapest –Szob- vasútvonal a MÁV 70-es számú, kétvágányú, villamosított vasútvonala. A magyar és az európai törzshálózat tagja.


Lowest Rates Guaranteed. Book Hotels Budapest Hungary today! Up to discount on your hotel. Great Hotel Deals In Budapest. Read Reviews And Book Today!


A környező országokban ezek a számok 2és 9millió forint között mozognak kilométerenként, Magyarországon is, ahol amúgy is politikai oldalaktól függetlenül túlárazottak a közbeszerzések, a rekorder a Szolnok-Szajol vasútvonal felújítása milliárddal, és ebben egy híd felhúzása is benne volt a Tisza fölött. Rögtön két évvel később készült el a sok vitával és botrányokkal is járó Vác -Veresegyház- Budapest viszonylatú villamosított vasútvonal , ami akkoriban igen nagy szó volt, és nem is olcsó mulatság. A villamos üzem egészen a második világháborúig maradt fenn.


A program része a Rákospalota-Újpest–Veresegyház– Vác vasútvonal korszerűsítése, a szobi vonalnak a Hungária körút és Rákospalota-Újpest közötti szakaszának a felújítása , illetve a Kőbánya-Kispest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonal szűk keresztmetszetének a kiváltása, továbbá ennek a vonalnak a villamosítása is. A legfontosabb beruházás a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítása a kínai tehervonatok számára, kínai hitelből. Vác –Veresegyház– Budapest –Gödöllő Helyiérdekű Vasút volt. A vasútvonal létesítésével kapcsolatos első gondolatok – még ha nem is villamosított üzemmel – éves múltra tekintenek vissza.


Gödöllő vágányhálózata teljesen átalakul, összesen hat vágányt fog számlálni. A két középső, átmenő fővágány közé széles szigetperon épül, Budapest felőli végén egy-egy, elővárosi vonatok fogadására alkalmas, bakkal végződő fordítóvágánnyal. Az átmenő fővágányok egy-egy megelőző vágányt is kapnak. A Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításával és kibővítésével áttételesen jól jár Budapest és Peking is: Mészáros Lőrinc drága közbeszerzéshez, Kína geopolitikai pozíciókhoz jut. Közforgalmú vasúti menetrend Vác , Nagymaros, Szob településeken élõk számára is pozitív menetrendi változásokat biztosít.


Kína reméli, a Belgrád-Budapest vasútvonal után utakat, hidakat és energatikai projekteket is megvalósít Magyarországgal. A kormány szerdán döntött arról, hogy kiemelt beruházásként milliárd forint értékben átépítik a Vác vasútállomást, amely a Budapest és Vác közötti közlekedést fogja megkönnyíteni, majd következik a budapest -százhalombattai vonal felújítása. Ugye mindenki emlékszik, hogy nézett ki Vác állomás a felújítás előtt?


Akinek nincs meg, menjen el Pusztaszabolcsra, ott még tart a horror, bár mivel jóval kisebb a forgalom, képzeljenek majd oda dupla, tripla annyi embert! A Vác - Budapest vasútvonalon tapasztalható probléma megoldása érdekében október 15-én délelőtt Dunakeszin találkozott Dióssi Csaba polgármester, Erdész Zoltán alpolgármester, Tuzson Bence területi fejlesztési biztos, Dávid Ilona, a MÁV Zrt. Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt.


Ughy Kálmán technológiatervezés vezető. A mai vasútvonal Vác és Drégelypalánk közötti szakaszát a Duna–Ipolyvölgyi HÉV társaság építette. Diósjenő–Romhány közötti szárnyvonallal együtt.


A helyiérdekű vasútvonal Vác állomáson csatlakozott a MÁV Budapest –Érsekújvár vonalához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Népszerű bejegyzések