Bár a tanulási motiváció kutatása egyre növekvő teret kap a hazai oktatástudományban, a célorientációs megközelítés alig jelenik meg, így a nemzet-közi szakirodalomban a tanulási motiváció fejlesztésével kapcsolatban e területen felhalmozódott tudás alkalmazása aligha valósulhat meg. Emberi erőforrás-gazdálkodás. E célok mind a tanulási motiváció témakörébe tartoznak. Amellett, hogy a tanulási motiváció – még inkább annak hiánya – kitüntetett figyelmet élvez a pedagógusok mindennapi diskurzusában, a szélesebb közvélemény is elismeri, hogy a motiváció a nevelés-oktatás sava-borsa, amely nélkül nehezen képzelhető el siker.
Tanulási motiváció mint kutatási terület. Ahogy az érintettek látják. Helyzetjelentés intézményvezetői, tanulói és kutatói oldalról. AuxEliza (Aux Eliza) with 3reads.
Jelentése is ez: kimozdító, mozgató “erő”. A pszichológiában gyűjtőfogalom. A hallgatók motivációjával kapcsolatosan számos tévhit él az oktatók körében, a több évtizedes motivációs szakirodalom azonban azt jelzi, hogy sokkal komplexebben kell ezt a témakört kezelni, mintsem csak azt kijelenteni, hogy napjaink hallgatói nehezen motiválhatóak. A motiváció értelmezése a felsőoktatásban.
A views hátterét alkotó modell kifejezetten a munkával kapcsolatos értékek, motiváció és érdeklődés mérésére lett kifejlesztve, hogy segítségével értékelni lehessen a személy illeszkedését a vállalat, részleg vagy csapat kultúrájába. A kérdőív dimenziót azonosít, melyek mindegyikében állítás szerepel. Gombamód szaporodnak a minden szakmaiságot nélkülöző idézetes oldalak és motivációs előadók: megoldásokat kínálnak magánéleti elakadásainkra, sőt, sokszor akár szervezeti problémákra is. A kogníció és motiváció viszonyának újrafogalmazásával egyre inkább a motívumok tanulása kerül előtérbe. PhD-értekezés, Debreceni Egyetem.
A structural equation modeling approach. Learning and Individual Differences, 24. Kényelmi motiváció : A kényelmi motivációval bíró emberek szeretik a szépet, és élvezik az élet örömeit, ellenben kerülik a konfrontációt és a feszültségeket.
A magas életszínvonal és a kellemes és harmonikus környezet van rájuk csábító hatással, de szeretik a változatosságot a munkában. Siker és motiváció a magyar vállalkozó-kutatók körében A tanulmány magyar egyetemi vállalkozó (spin-off cég) empirikus vizsgálatának eredményeit mutatja be. Célja a vállalkozásindítás motivációinak és a vállalkozói siker kapcsolatának az elemzése.
Humán controlling eszközök a gyakorlatban. Motiváció , hitelvek, tapasztalatok. Ezen csoportok többségének hitelvei vagy lelkiismeretük szerinti meggyőződése, hogy a homoszexuális vagy biszexuális életvitel bűn, erkölcstelenség, romlottság, ezért a homoszexuális vagy biszexuális egyéneknek törekedniük kell a szexuális orientációjuk megváltoztatására, mely meggyőződésük és tapasztalataik szerint hosszú.
A tudósok akkoriban a főemlősök viselkedését két motiváló tényező eredményének gondolták, az egyik a biológiai motiváció (belső késztetés: evés, ivás, stb…) volt, míg a másik a jutalmazás- dicséret (külső motiváció ). Miután a kísérletet befejzeték, Harlow egy új elmélettel állt elő. Mindemellett a magyar és külföldi turisztikai szakfolyóiratok és online elérhető webhelyeken fellelhető, a témában megjelent publikációk is alapozták az értekezés témaköreit. Az Elsajátítási motiváció kérdőív szerkezeti validitásának vizsgálata megerősítő faktoranalízissel. Folyóiratunk tavaszi számában igyekeztünk a publikációk egy részét a munkavállalók motiválása, az ösztönzés, és ehhez szorosan kapcsolódva, a szűken vett bérezés témaköréből összeválogatni.
A magyar szakirodalom egy ehhez hasonló soros és párhuzamos típusú vezetői tulajdonság elméletét dolgozta ki. A soros típusú emberek egy időszakban csak egy témára tudnak koncentrálni és a feladatokat egymás után, sorban oldják meg. Unalom és alacsony motiváció Kanadai kutatók az iskolai lemorzsolódás által veszélyeztetett tanulók különböző csoportjait vizsgálták.
Ennek során arra az eredményre jutottak, hogy a legnagyobb ilyen veszélyeztetett csoport egyben az, amely a legkevésbé különbözik a nem veszélyeztetett diákoktól a többi csoporthoz képest. Talán a legjobb motiváció a dicséret, és igazán semmibe nem kerülne a vezetők részéről. Mégis vélt vagy valós indokok miatt ezt alkalmazzák a menedzserek a legritkábban, holott az egyik legsikeresebb hajtóerő lenne.
A tartalmi megbízhatóság mellett a feldolgozhatóság szempontjait is szem előtt tartotta ez a szakmai közösség.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.